Autorka, režie: Jarmila Teturová
Prezident Soutěže: Martin Šimša
Odborná spolupráce: Vítězslav Jaroš
Konferenciéři: Adéla Mikulica, Martin Rezek, Ladislav Šimeček
Devětatřicátý ročník obnovené Soutěže o nejlepšího tanečníka slováckého verbuňku představí divákům tanečníky, kteří se kvalifikovali z osmi regionálních kol. Doprovodí je cimbálové muziky Burčáci a Mladí Burčáci z Míkovic, OLiNa z Hodonína a letos poprvé také cimbálová muzika Lašár z Velkých Pavlovic.
Hlavním cílem Soutěže je nejen snaha o zachování verbuňku v místech, kde se přirozeně tančí, ale také podpora zachování specifik regionálních tanečních stylů. Právě regionální odlišnosti v provedení kroků (cifer), různost temperamentu a osobitý emoční prožitek vnášejí originalitu do každého soutěžního vystoupení, které dokáže oslovit obecenstvo. Během dopoledního předkola mají diváci v hledišti možnost zkusit si práci poroty a zapojit se do hlasování pomocí mobilního telefonu, aby si v anketě diváků zvolili svého favorita. Ten má bez ohledu na hodnocení poroty zajištěn postup do finále Soutěže mezi osmnáct nejlepších tanečníků.
Účinkují:
tanečníci slováckého verbuňku nominovaní z regionálních kol
CM Burčáci a Mladí Burčáci, Míkovice, primáši Zdeněk Stašek a František Ilík
CM Lašár, Velké Pavlovice, primáš Karel Kosík
CM OLiNa, Hodonín, primáš Viktor Procházka
Z regionálních kol postoupili:
Daniel Fiala |
Jan Lidmila |
Adam Jagoš |
Jan Hrbáček |
Martin Srubjan |
Zdeněk Grombíř |
Adam Bažant |
Miroslav Pátek |
Jiří Adamec |
Martin Klásek |
Martin Vajčner |
Martin Pelikán |
Vojtěch Půček |
Ondřej Výlet |
Václav Pfeffer |
Adam Tomeček |
Cheney Quinn |
Petr Kolek |
Vojtěch Vaškových |
Jiří Vozár |
Matěj Babák |
Matěj Horsák |
Petr Polách |
David Gregor |
Kryštof Bušina Jiří Čevela |
René Zhříval |
Matěj Kudrna |
Ondřej Petrjánoš |
Radim Helešic |
Petr Huňař |
Zdeněk Nečas |
Robin Samson |
Hynek Svršek |
Vít Vymazal |
Ondřej Hercog |
Přímo do finále se probojovali:
Marek Salay |
Jan Vozár |
Pavel Vařecha |
Jakub Říha |
Patrik Matušina |
Martin Vašulka |
Karel Vlašic |
Tomáš Matulík |
foto: archiv NÚLK